Så var vi gång igen!
Det blev en väldigt lång paus från att vi fick lägga ner alltihop och tills vi hittade på något annat vi kunde göra. Det hela slutade med att vi skrev en blogg på saker man bör tänka på när man planerar att fixa fest.
Första delen skrev Paula och Marre tillsammans och andra delen skrev jag, Elin och Erika. Detta för att göra det hela mer effektivt. Sedan satt vi alla och finskrapade arbetet och la till information om vi tyckte fattades. http://fixafest.blogg.se/ är adressen på bloggen och där hoppas vi på att många som planerar att fixa en fest/evenemang kan ta del av många tips som vi delat med oss av. Vi har tagit upp lite tips som kan hjälpa attförhindra problem som lätt kan uppstå under planeringen och förberedandet.
Vårt största problem vi hade var att Bj hoppade av mitt i vårt föberedandet och detta gjorde med tanke på den knappa tid vi hade kvar nästintill omöjligt att fullgöra vårt projekt. Vi är alla i gruppen överrens om att det var väldigt dåligt gjort av Bj och att vi hade inte gjort nåt fel. Det vi skulle ha tänkt på kanske var att ta ett skriftligt avtal med dom och informera dom vid jämna mellanrum om hur vårt arbete gick.
Hursomhelst har jag lärt mig väldigt mycket under den här "resan" och det är väldigt ofta man planerar olika projekt men som aldrig blir av pga olika anledningar. Man ska nog kanske inte börja med ett sådant stort projekt om det är första gången man planerar något liknande, utan då kanske man ska börja med något mindre vilket vi inte gjorde.
Jag har ialf fått mer erfarenhet i vad gällande ta kontakt med sponsorer, boka/gå på möten, ansöka om bidrag m.m.
Det har varit en väldigt lörorik och ett roligt projekt! Och jag hoppas på att i framtiden har jag lite mer kött på benen och förhoppningsvis ska projektet genomföras hela vägen och inte att den avbryts eller läggs ned mitt i förberedandet :)
Första delen skrev Paula och Marre tillsammans och andra delen skrev jag, Elin och Erika. Detta för att göra det hela mer effektivt. Sedan satt vi alla och finskrapade arbetet och la till information om vi tyckte fattades. http://fixafest.blogg.se/ är adressen på bloggen och där hoppas vi på att många som planerar att fixa en fest/evenemang kan ta del av många tips som vi delat med oss av. Vi har tagit upp lite tips som kan hjälpa attförhindra problem som lätt kan uppstå under planeringen och förberedandet.
Vårt största problem vi hade var att Bj hoppade av mitt i vårt föberedandet och detta gjorde med tanke på den knappa tid vi hade kvar nästintill omöjligt att fullgöra vårt projekt. Vi är alla i gruppen överrens om att det var väldigt dåligt gjort av Bj och att vi hade inte gjort nåt fel. Det vi skulle ha tänkt på kanske var att ta ett skriftligt avtal med dom och informera dom vid jämna mellanrum om hur vårt arbete gick.
Hursomhelst har jag lärt mig väldigt mycket under den här "resan" och det är väldigt ofta man planerar olika projekt men som aldrig blir av pga olika anledningar. Man ska nog kanske inte börja med ett sådant stort projekt om det är första gången man planerar något liknande, utan då kanske man ska börja med något mindre vilket vi inte gjorde.
Jag har ialf fått mer erfarenhet i vad gällande ta kontakt med sponsorer, boka/gå på möten, ansöka om bidrag m.m.
Det har varit en väldigt lörorik och ett roligt projekt! Och jag hoppas på att i framtiden har jag lite mer kött på benen och förhoppningsvis ska projektet genomföras hela vägen och inte att den avbryts eller läggs ned mitt i förberedandet :)
Kommentarer
Trackback